Procedura SAL finalizată cu propunerea unei soluţii, denumită în continuare “Procedură” este facultativă pentru părţi. Procedura este gratuită.
Direcția SAL derulează proceduri de soluţionare extrajudiciară a litigiilor naţionale şi transfrontaliere izvorâte din contractele de vânzări sau din contractele de prestări de servicii încheiate între un comerciant care desfăşoară activităţi în România şi un consumator rezident în Uniunea Europeană.
(Consumatorii au posibilitatea de a se retrage din procedură în orice moment dacă nu sunt
satisfăcuţi de funcţionarea sau de modul de desfăşurare a acesteia, fiind informaţi despre acest drept înaintea începerii Procedurii.
Înainte de a accepta soluţia propusă, părţile sunt informate cu privire la:
a) posibilitatea de a alege dacă acceptă sau nu soluţia propusă;
b) faptul că implicarea în Procedură nu exclude posibilitatea de a cere despăgubiri printr-o procedură
judiciară;
c) faptul că soluţia propusă poate fi diferită de un rezultat stabilit de către o instanţă care aplică
dispoziţiile legale în vigoare;
d) consecinţele juridice ale acceptării unei astfel de soluţii.
Părţile sunt informate că nu sunt obligate să recurgă la un avocat sau la un consilier juridic, dar pot apela la consultanţă independentă sau pot fi reprezentate sau asistate de o parte terţă sau de reprezentanţi ai asociaţiilor de consumatori în orice etapă a Procedurii.